Els
mitjans de comunicació haurien de basar-se en l'objectivitat. Però a
l'hora de difondre un contingut o notícia, no sembla importar-los la seva funció
social i es deixen arrossegar deixant-se portar pel sensacionalisme i la
subjectivitat (pot ser imposada).
Els mitjans, s'utilitzen
per controlar l'opinió pública sota la perspectiva que estan subordinats als
poders polítics i econòmics que els manipulen en pro dels seus
interessos. Com ho fan? doncs,
tenint en compte que entre els imperis mediàtics
(Murdoch,
Berlusconi, Bertelsman... ) més les agències (Reuters a Anglaterra,
France-Presse a França i a EUA l’Associated Press i l’United Press
International) controlen gairebè un alt porcentatge de les noticies que es
produeixen al món i de quina forma es transmeten, es fàcil d'endevinar.
El poder, la propietat
dels mitjans de comunicació, és fonamental per aquests grups de poder, perquè a
traves d'aquests mitjans es tradueix a les masses una ideologia o unes idees
determinades. Sembla que hi hagi una màxima que digui “Lo que no se sap, no
passa i del que no s'escriu o parla, no existeix”. I si es parla o escriu
es pot, si interessa utilitzar una doble connotació, utilitzant expressions com
a “forces de pau”, “danys col·laterals”,... que fan sentir que la realitat
sigui “manipulada” envers uns interessos determinats (siguin polítics,
economics, socials,...). Mentre els professionals de qualsevol mitjà (tv,
premsa, ràdio,..) necessitin d'un sou per viure, han d'estar subjectes a la
disciplina (ideologia) de l'empresa que els manté i per tant la subjectivitat
de l’individu que fa o dona la noticia, queda relegada a “l’objectivitat”
d’aquest grups.
No hay comentarios:
Publicar un comentario